Tuesday 23 April 2013

·٠•●❤ CUKUPLAH WAHAI HATI ❤●•٠·




“Iman mencuitnya, dia membatu.. Iman menepuk2nya, tetap dia membeku. Iman mengetuknya, bersuara keras, “Cukuplah!”... Dia tersentak, spontan terdongak menatap iman... Iman merenungnya sambil berkata, seolah memujuk, “Wahai hati, cukuplah..” Dia tertunduk, terpasak tegak merenung jauh ke dalam bumi.. Bagai terdengar dirinya bermonolog. Setitis demi setitis kebekuannya mencair.

“Sesungguhnya mereka itu musuhku, melainkan Allah semesta alam iaitu Allah yang telah menciptakanku, maka Dialah yang memberi petunjuk kepadaku dan yang memberiku makan dan minum dan apabilaku sakit, Dialah yang menyembuhkanku dan mematikanku, kemudian menghidupkanku kembali dan yang sgtku inginkan akan mengampuni kesalahanku pada hari Qiamat..” (Asy- Syu’ara’: 77-82)

Dia terkedu, “Cukuplah wahai hati, cukuplah bagimu mencintai dunia semata, cukuplah sudah masa untukmu bermain dilapangan dunia. Sampai di sini sahaja wahai hati, sekarang mari kembali kepada Tuhanmu”, ujar iman, menyapu air mata hati. Dan jiwa mulai mengukir sebaris senyuman terindah buat hati. Garisan senyum hati dan jiwa berpadu, memandang iman penuh pengharapan, agar terus setia bersama.. YA ALLAH, ALHAMDULILLAH..

·٠•●❤ Tabahkanlah HATIMU duhai MUSLIMAH disaat dirimu TERLUKA. Anggaplah ujian ini sebagai ANUGERAH TERINDAH dari-Nya. Kerana Dia ingin sentiasa dekat dengan dirimu. Insya-Allah, Allah SWT sentiasa bersamamu.❤●•٠·

ALLAH ALLAH ALLAH...

Berbahagialah wahai hati yang diberi perhatian oleh PENCIPTA hati dengan ujian-ujianNYA..

ALLAH ALLAH ALLAH...






No comments:

Post a Comment